zondag 16 juli 2017

Leuke koopjes

Juli = soldenmaand

Iedereen kent het wel de grote vakantie betekend soldenkoopjes. Voor vele dingen wachten we tot eindelijk de soldenperiode aanbreekt om mooie koopjes te doen. Dat langverwachte jurkje, die mooie schoenen en een hele kast vol kleren voor de kids ☺️. 
Ook ik ben schuldig, opzoek naar nieuwe schoenen vooral deze keer. 

Maar deze maand deden we nog meer dan enkel soldenkoopjes. We deden leuke tweedehandskoopjes! Je kent dat wel, een driejarige die reclame op tv ziet daar hoort standaard het zinnetje ik wil dat ook hebben bij 😂. Dus gingen we opzoek op tweedehands.be en de app Letgo. 

Bruder betonmixer 


Aangezien papa bezig was met een betonmolen had Aiden zijn oog laten vallen op een betonmixer. Deze zou mooi passen bij zijn vrachtwagen, kraan en tractor met kar. Dus papa ging opzoek en kon na even zoeken eentje op de kop tikken voor 5€! Nog bijna in Nieuwstaat, enkel aan de stickers zag je dat er al wat mee gespeeld was. Maar het is toch voor buiten mee in de zandbak te spelen. Aiden was dan ook super blij en zat er al elke dag mee buiten ( als het niet regent want dan komt hij toch liever binnen ) 





Playmobil brandweerwagen 


Aiden had voor kerst van z'n meter eens een brandweerwagen gekregen, maar eentje in de categorie: goed voor even. Na een paar keer spelen was de ladder al afgebroken. Dus ontelbare keren klonk het hier ik wil een nieuwe brandweer ☺️. 
Papa zocht en vond eentje voor 10€ ! Het werd eentje van Playmobil met lichtje ( maar zonder geluid! Eenmaal je kinderen hebt moet ik je denk ik niet vertellen hoe blij je bent met speelgoed dat geen lawaai maakt 😉). Het plastic slangetje ontbrak , maar dat is natuurlijk een van de eerste dingen die je kwijt raakt. Al elke dag trekt hij zich ermee terug op zn kamer want dan kan kleine zus hem niet lastig vallen 😂  

 




Boon frogpod


Ik was al een tijdje opzoek naar iets om het badspeelgoed netjes op te bergen. In de tussentijd liet ik alles gewoon in het badje drogen, maar ik vond dit zo rommelig en er bleef altijd water in het badje staan. Mijn oog viel op de leuke badopbergers van Boon, ze hebben een kikker, walvis en lieveheersbeestje in het assortiment voor ongeveer 38/39€ per stuk. 
Na wat bieden op tweedehands vond ik de kikker ( want die vond Aiden het leukst!) voor 10€. 
Thuisgekomen eens een goed sopje gegeven en direct opgehangen. 
Aiden blij :) en mama blij want nu kan het tweede badje op zolder !




We genieten er echt van om opzoek te gaan naar leuke tweedehandskoopjes. Op deze manier hebben we ook alle spullen die we leuk vinden/graag zouden hebben maar voor een leuk prijsje ! Wat ik een groot voordeel vind aan tweedehands kopen is dat je ook wat nadenkt over budget, maar vooral het denken aan consuminderen. 
Je koopt niets dat "opnieuw" moet gefabriceerd worden, en de mensen die ervanaf willen hoeven het niet gewoon weg te gooien ! Voor beide win win dus. 

Ondertussen zijn we verder lustig bezig met het zoeken naar nog andere dingen op ons lijstje. Zo wil de papa graag nog een speaker voor op ons terras. En ik ben opzoek naar een kast voor ons meisje haar slaapkamer. 

Hoe staan jullie tegenover tweedehands kopen/ verkopen? En wat zijn jullie mooiste/ tofste koopjes? 

Liefs,

Kiani
Xxx 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten