maandag 3 juli 2017

Vakantie!

Lang leve de grote vakantie !!

Vandaag is officieel de eerste dag van de vakantie. Aiden beseft er geen sikkepit van wat dat nu eigenlijk betekend. Na een woelige nacht beslist hij dat het om 6u30 tijd is om op te staan. Gelukkig kan ik hem overtuigen om nog even bij mama in bed te komen liggen. Maar je raad het al ;) van slapen komt niets meer in huis! Dus dan maar opstaan en ontbijten. Plots zegt hij: Seg mammie ( ja dat gebruikt hij om zeker te zijn dat ik luister :p ) en mijn broterhammedoos voor school ook he.
Waarop ik dus zeg nee he, het is vakantie. Ik word even bedenkelijk aangekeken en zijn lip gaat even naar beneden hangen! Maar ik wil spelen mama met de kindjes. Hmm hoe proberen we dit nu zo goed mogelijk uit te leggen?
Ik zeg dat het voor de juf nu even tijd is om ook thuis te zijn zonder de kindjes van school. En dat we nu lang thuis mogen blijven en lang!!! mogen slapen en veel buitenspelen.

Vooral dat laatste was een schot in de roos ;)! Direct werd ik gestopt in mijn uitleg en was het kom mama we gaan naar buiten. We gaan samen spelen. Dus hup de kleren aan, drinkfles gevuld en de boterhammen in z'n brooddoos. De zandbak open, z'n auto's, tractors en kranen erbij, en natuurlijk mochten een emmer en schop niet ontbreken.
Gelukkig hebben we achteraan ons huis hele grote ramen waardoor ik hem goed in de gaten kan houden. Want ook al is het vakantie die huishoudelijke haakjes blijven niet liggen. Dus terwijl hij speelde deed ik snel wat was en opvouwwerk, gaf ik borstvoeding aan kleine zus, verlaagde het park ( want ja optrekken kan ze ook al :o!). En tussendoor af en toe naar buiten even iets geven of wat helpen.



Als het weer het toelaat mogen er zo nog veel dagen volgen :)! Lekker veel buitenspelen en vitamine D opdoen ^^. We willen ook nog een paar daguitstapjes plannen met ons 4. En natuurlijk naar Puyenbroeck in het bos gaan wandelen en op de speeltuin spelen. 
Gaan zwemmen staat ook nog op ons to-do lijstje. 

Maar voor vandaag was dit al een geslaagde dag volgens mijn grote kapoen. Hij heeft in het zand kunnen graven, op zn trampoline gesprongen en met z'n auto's gespeeld. 
Nu vliegt hij onder de douche ;) want ik denk dat de halve zandbak in z'n kleren zit nu. En daarna schuiven we aan tafel voor een lekker stukje quiche! 




Smakelijk alvast !

Welke uitstapjes hebben jullie gepland? En wat vinden jullie een aanrader met een 3-jarige en een 6 maandertje? Wij zijn alvast benieuwd! 

Liefs

Kiani
Xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten